Müügitingimused
1.1. Üldised tingimused kehtivad www.fotix.ee kliendi (edaspidi Ostja) ja www.fotix.ee (edaspidi Fotix) omaniku: Fotix OÜ | Päevakoera 11 11913 Tallinn Eesti | SEB Pank EE261010011823014223 | vahel kaupade ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.
1.2. Üldised tingimused ei saa vastuolus olla Eesti Vabariigis kehtivate õigusnormidega ning vajadusel (vaidluste või puuduva informatsiooni puhul) on antud normidega täiendatud.
1.3. Fotix jätab endale õiguse käesolevaid tingimusi ja toodete hindasid ühepoolselt muuta oma tegevuse efektiivsuse, konkurentsivõimelisuse, edaspidise arenemise ja kaupade sortimendi täiendamise või reorganiseerimise eesmärgil. Tingimuste ja tootehindade muudatused ning täiendused jõustuvad alates nimetatud informatsiooni ilmumise momendist leheküljel www.fotix.ee. Kui Ostja edastas oma tellimuse enne tingimuste muudatuse jõustumist, siis Ostja jaoks kehtivad tellimuse edastamise ajal kehtinud tingimused, v.a kui seaduses või käesolevates tingimustes on ette nähtud teisiti.
1.4. Fotix ja Ostja soovivad kaubelda www.fotix.ee kodulehekülje kaudu käesolevas dokumendis sätestatud tingimustel.
1.5. Fotix koduleheküljel tellimust vormistades ning maksmist sooritades kinnitab Ostja, et ta on tutvunud müügitingimustega ja on nendega nõus.
Tellimuse esitamine
2.1. Ostja valib e-poest välja soovitud kaubad ja lisab ostukorvi.
2.2. Ostja kinnitab ostukorvi ja tasub kauba eest talle sobiva maksemeetodiga: e-pangalingi kaudu , krediitkaardiga või PayPaliga. Palume Ostjal kontrollida enne tellimus/arve tasumist, et Tellimus/arves toodud andmed vastavad kliendi tegelikule soovile.
2.3. Pärast kauba eest tasumist tuleb vajutada linki „Tagasi kaupmehe juurde“.
2.4. Tellimuse kinnitamiseks saadetakse Ostjale tellimus/arve ostukorvi kinnitamisel sisestatud e-posti aadressile.
2.5. Müüja ja Ostja vahel jõustub müügileping alates Ostja poolt tasutud ostusumma tervikuna laekumisest Müüja arvelduskontole.
Maksmine
- Kauba hind
3.1. Fotix koduleheküljel müüdavate toodete hinnad on toodud eurodes kohale toimetamise kuluta (v.a. kampaaniate raames). Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu 22%.
3.2. Fotix jätab endale õiguse hindasid korrigeerida. Kui Ostja edastas oma tellimuse enne hinna muudatuse jõustumist, siis tema jaoks kehtib hind, mis oli tellimuse kinnitusel kajastatud tellimuse vormistamise momendil.
3.3. Täpsem informatsioon kohaletoimetamisviiside ja -hindade kohta on toodud punkti „Kohaletoimetamine” all.
- Ostmine
4.1. E-poest on võimalik osta interneti teel vaid neid kaupu, millel on link “Lisa ostukorvi”.
4.2. Kauba hind või kauba saadavus võib jooksvalt ja ette teatamata muutuda. Kui ostja on esitanud tellimuse enne vastavate tingimuste muutmist, kehtivad ostjale tellimuse hetkel kehtinud lepingutingimused.
4.3. Kui e-poel ei ole võimalik tellimust täita, võetakse ostjaga ühendust ning tagastatakse tasutud summa 1-2 tööpäeva jooksul.
4.4. Lehel „Ostukorv” saab soovi korral veel muuta ostukorvi sisu. Pärast tellimuse kinnitamist enam ostukorvi sisu muuta ei saa ning ostukorv tühjendatakse toodetest. Kui katkestate tellimuse pärast tellimuse sisestamist, tuleb kaubad ostukorvi uuesti valida. Kui tellimus ja kontaktandmed on korrektselt täidetud võib alustada maksmist.
4.5. Müüjal on õigus tellimus tühistada, kui Ostja tellib rohkem kui 3 paari ühe mudeli kohta. (mudel defineerib tootekood koos värvikoodiga).
- Maksmine
5.1. E-poes saab maksta valitud kauba eest Eesti pankade e-pangalingi kaudu.
- Eesti pangalingid: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay ja Krediidipank.
5.2. NB! Pärast kaupade eest tasumist (pangaülekande tegemist) väljuge e-panga lehelt vajutades nupule „Tagasi kaupmehe juurde”. Järgnevalt kuvatakse Teile ekraanil tellimuse kinnitus ning ostu kinnitamiseks saadetakse kliendile arve ostukorvi kinnitamisel sisestatud e-posti aadressile.
5.3. E-poes teostatud ostud vaadatakse läbi ajavahemikus 9.00-18.00.
5.4. Maksekeskus AS on maksevahendaja. Fotix on isikuandmete vastutav töötleja. Fotix edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Maksekeskus AS-ile.
Kohaletoimetamine
6.1. Ostjal on võimalik valida 4 (nelja) kohaletoimetamise viisi vahel:
6.2. SmartPOSTi pakiautomaadi vahendusel Eesti Vabariigi piires.
6.3. SmartPOSTi kohaletoimetamise hind on 1.99 € (hind sisaldab käibemaksu).
6.4. Omniva pakiautomaadi vahendusel Eesti Vabariigi piires.
6.5. Omniva kohaletoimetamise hind on 1.99 € (hind sisaldab käibemaksu).
6.6. Kõik e-poest ostetud kaubad jõuavad Ostja poolt valitud postiautomaati või tellitud aadressile 1 kuni 7 tööpäeva jooksul (Eesti Vabariigi piires). Kui tellimus on esitatud nädalavahetusel või pühade ajal, siis tarnitakse kaup tellijani pühadele järgnevatel tööpäevadel.
Kauba tagastamine
7.1. Tarbijal on õigus 14 päeva jooksul alates kauba kättetoimetamise päevast kaup tagastada või ümber vahetada. Nimetatud 14 päevane tähtaeg algab alates hetkest, mil Klient Tellimuse kätte saab.
7.2. Tagastatav kaup ei tohi olla kasutatud ning see peab olema originaalpakendis.
7.3. Originaalpakendi avamine tuleb teha ettevaatlikult, seda kahjustamata. Ainult juhul, kui pakendit ei saa lõhkumata/rikkumata avada, ei vastuta Ostja rikutud pakendi eest. Kui Ostja on rikkunud pakendi hooletuse tõttu ehk tootepakendit oli võimalik avada seda kahjustamata, on müüjal õigus nõuda tekitatud kahju hüvitamist.
7.4. Juhul, kui klient avastab kauba kättesaamisel, et talle on saadetud vale või defektne kaup või kaup ei jõua kliendini heas seisukorras ja kinnises pakendis, peab klient kohe ühendust võtma müüja esindajaga kirjutades e-posti aadressil info@fotix.ee
7.5. Ümbervahetatav või tagastatav kaup ei või olla kahjustunud või kandmisjälgedega. Tagastamisele kuuluva kauba seisukorra halvenemisel vastutab Klient asja kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest üksnes juhul, kui ta on kaupa kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Et veenduda kauba olemuses, omadustes ja toimimises, peaks Klient käsitsema ja kasutama kaupa üksnes nii, nagu tal lubataks seda tavapäraselt poes teha.
7.6. Müüja tagastab tarbijale ostusumma 14 päeva jooksul alates tagastamisavalduse saamisest. Müüja võib keelduda tagasimakse tegemisest, kuni tarbija on müüjale tagastanud kauba või esitanud tõendi, et ta on tagastatava kauba tagasi saatnud.
7.7 Kauba tagastamiseks tuleb saata e-kiri aadressil info@fotix.ee ning e-kirjas peab sisalduma järgmine info:
- ostja nimi,
- tagastatav kaup,
- tellimuse number,
- arveldusarve,
- kuhu raha tagasi kanda.
- Tellimuse tagastamise tüüpvormi leiad “SIIT” (PEAB ENDA OMA TEGEMA)
- Taganemisavalduse vorm:
Kui te soovite lepingust taganeda, palume täita allolev vorm ja saata see:
e-post: info@fotix.ee
Teatan/teatame* käesolevaga, et taganen/taganeme* lepingust, millega ostsin/ostsime*
järgmised kaubad*:
järgmised teenused*:
mille tellisin*/sain kätte*: [kuupäev]
Tarbija(te) nimi/nimed:
Tarbijate(te) aadress:
Tarbija(te) allkiri/allkirjad (juhul, kui avaldus esitatakse paberil):
Kuupäev:
________________________________
* Mittevajalik maha tõmmata.
Kliendi isikuandmete töötlemine
8.1. Müüja kasutab kliendi poolt esitatud isikuandmeid ja andmeid sooritatud ostude kohta kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega ulatuses, mis on vajalik kliendi poolt e-poes esitatud tellimuse täitmiseks. Müüja ei edasta kliendi isikuandmeid kolmandatele isikutele, v.a posti- või kullerteenust pakkuvale ettevõtjale ulatuses, mis on vajalik kauba kliendile kättetoimetamiseks.
8.2. Müüjal puudub internetipanga vahendusel kauba eest tasumisel juurdepääs kliendi pangaandmetele.
Müügigarantii ja pretensiooni esitamine
9.1. Müüja vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates kauba ostjale üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et 1 aasta jooksul kauba ostjale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Ostja kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest viivitamatult, hiljemalt 2 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.
9.2. Tarbijal on soovitatav esitada pretensioon e-posti teel aadressile info@fotix.ee . Pretensioonis tuleb märkida tarbija nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument. Müüja kohustub pretensioonile vastama samas vormis, mis vormis on esitatud pretensioon, hiljemalt 15 päeva jooksul alates kaebuse saamisest. Kui nimetatud tähtaja jooksul ei ole võimalik kaebust lahendada, on müüja kohustatud viivitust põhjendama ja tarbijat sellest kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teavitama, määrates uue mõistliku tähtaja.
9.3. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.
9.4. Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest või hoiustamisest tekkinud kahjude eest.
9.5. Müüja ja tarbija vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on tarbijal õigus pöörduda oma õiguste kaitseks Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juures tegutseva Tarbijavaidluste komisjoni, Euroopa Liidu tarbijate nõustamiskeskusesse ja/või Harju Maakohtu poole.
9.6. Vaidluste kohtuväline lahendamine
Kui tarbija ja veebipood ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, siis on ostjal võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja veebipoe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta. Ostja võib pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole siin.
9.7 Õiguskaitsevahendid:
Meeldetuletus õiguskaitsevahenditele:
VÕS § 101 lg 1 alusel, kui võlgnik on kohustus rikkunud, võib võlausaldaja kasutada järgnevaid õiguskaitsevahendeid: nõuda kohustuse täitmist; oma võlgnetava kohustuse täitmisest keelduda; nõuda kahju hüvitamist; taganeda lepingust või öelda leping üles; alandada hinda; rahalise kohustuse täitmisega viivitamise korral nõuda viivist.
Puudusega kauba korral on tarbijal õigus:
10.1. Nõuda esmalt kauba tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga.
10.2. Nõuda lepingust taganemist, juhul kui:
- 10.2.1. müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada,
- 10.2.2. parandamine ebaõnnestub,
- 10.2.3. müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud,
- 10.2.3. kauba parandamise või asendamisega on tarbijale tekitatud põhjendamatuid ebamugavusi.
10.3. Müüja ei vastuta kauba puuduste
eest juhul, kui:
- 10.3.1. toote rikke on põhjustanud vale kasutamine või lohakas hooldus; toode on juba avatud või remonditud mitte meie ettevõtte poolt;
- 10.3.2. mehhaaniliste vigastuste korral;
- 10.3.3. rikke on põhjustanud ülepinge, vee- või tulekahju või muud tootjast mittesõltuvad asjaolud;
- 10.3.4. tootel puudub ostutšekk või arve.
10.4. E-poest ostetud kaupade või teenustega seotud kaebused tuleb edastad e-posti aadressil: info@fotix.ee.
Muud tingimused
11.1. Fotix kasutab Ostja poolt antud isikuandmeid ainult Ostja ostutellimuse täitmiseks.Fotix ei avalda ostude käigus teatavaks saanud informatsiooni kolmandatele osapooltele, v.a. koostööpartneritele tellimuse kohaletoimetamiseks ( Ostja nimi, telefoninumber ja kohaletoimetamise aadress) ja seadusega ettenähtud juhtudel.
11.2. Kaupade eest tasumiseks kasutatavate interneti pangalinkide turvalisuse tagab krüpteeritud (andmete teisaldamine salajasele kujule) andmesidekanal, mille käigus puudub kolmandatel isikutel isikuandmetele ja pangarekvisiitidele ligipääs.
11.3. Käesolevates tingimustes reguleerimata küsimustes juhinduvad Ostja ja Fotix Eesti Vabariigis kehtivast seadusandlusest ning pooltevahelisi suhteid reguleerivatest teistest aktidest.
11.4. Käesolevate tingimuste täitmisest tulenevaid eriarvamusi ja vaidlusi lahendavad pooled eelkõige läbirääkimiste teel. Kui Lepingust tulenevaid vaidlusi ei õnnestu lahendada poolte läbirääkimistega, on nii Ostjal kui Fotix õigus pöörduda oma õiguste kaitseks Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juures tegutseva Tarbijavaidluste komisjoni poole või kohtusse.